Satış işlemi


Satış işlemi için gerekli temel evrak şunlardır:
- Alıcı ve satıcı kimlik fotokopileri
- Taşınmazın bağlı olduğu belediyeden alınan emlak değeri
- Satıcıdan 1 adet, alıcıdan iki adet vesikalık fotoğraf
- Varsa yetki belgesi ve/veya vekaletname



Her taşınmaz ve başvuru kendi özelinde değerlendirilir ve farklı uygulamalar görülebilir:
- Bazı müdürlükler başvuruda kimlik asıllarını alıyor.

- Başvuru kesinlikle satıcının kendisi veya yasal temsilcisi (vekil, veli veya vasi) tarafından yapılmalıdır. Alıcının başvuru anında hazır bulunmasına gerek yoktur.

- Alıcı, tapu üzerine fotoğraf istemiyorsa 1 tane fotoğraf verir.


Satış Masrafı:

1. Döner sermaye ücreti
Satıcı öder. Her yıl yeniden düzenlenir. Müdürlüğün bulunduğu yere göre miktarda farklılıklar olabilir.
Döner sermaye fiyat listesi ve yöresel katsayılar için:
https://www.tkgm.gov.tr/tr/icerik/fiyat-listesi-yoresel-kat


2. Alım-satım harcı

Satış değeri üzerinden 2018 yılı için toplamda ‰ 40 harç alınır. Pratikte bütün masraflar alıcıya bırakılsa alıcı ve satıcı harçtan yarı-yarıya sorumludur.




Yorumlar